Klantcase // Power Components // Inkoop analyses

Over

PowerComponents

Power Components B.V., is een groothandel in onderdelen en accessoires voor wit- en bruingoed, opgericht in 1995. Sinds 2007 zijn zij voorloper in verkoop via de digitale kanalen in de levering rechtstreeks aan de consument.

Ook in datagedrevenheid is het de ambitie van Power Components om voor te lopen op de markt. Datagrow heeft geholpen bij het inrichten van het datawarehouse en de realisatie van dashboards voor onder andere inkoop en verkoopoptimalisatie.


Het resultaat is dat door het gebruik van dit dashboard voorraad en momenten van uitverkochte producten worden geminimaliseerd.

Zowel de voorraad beheer kosten als de gemiste omzet dalen.



Analyses

DataGrow heeft een smart-data platform ontwikkeld in Azure voor Power Components. Een van de doelen is om meer grip te krijgen op het inkoop process.

Het eerste inzicht dat is ontwikkeld is om te kijken naar wat de werkelijke leveranciers levertijden waren. Deze weken in sommige gevallen significant af van de beloofde levertijd. Door op basis van historische verkoopdata een voorspelling te doen naar toekomstige verkopen en dit te combineren met de huidige voorraad en de werkelijke levertijd kan het ideale inkoopmoment worden berekend.

Deze inzichten worden in een Tableau dashboard weergeven waarin voor elke datum de te bestellen producten en hoeveelheid staat. Daarnaast wordt deze lijst elke dag verzonden naar de mailbox van de verantwoordelijke inkoper.

Een van de dataflows in Azure Data Factory met als doel het binnenhalen van opschonen van Exact data en het klaarmaken voor consumptie.


Vorige
Vorige

Klantcase // Daiwahouse // Inzicht in je medewerkersbestand

Volgende
Volgende

Klantcase // Boots